انواع سرپیچ و انواع لامپ از لحاظ شکل و اندازه

انواع سرپیچ و انواع لامپ از لحاظ شکل و اندازه

انواع سرپیچ و انواع لامپ از لحاظ شکل و اندازه

انواع سرپیچ ها و انواع لامپ‌ها

متداول ترین نوع پایه لامپ های LED پایه های ادیسونی است.

این دسته از سرپیچ ها همچنین به پایه های پیچ گوشتی ای معروف هستن ، از نظر اندازه متفاوت هستن اما همه در یک سوکت معروف به سوکت معمولی پیچ می شوند.

پایه های ادیسون در مجموعه‌ای از اشکال لامپ استفاده می شن که شامل لامپ های حبابی led ، لامپ‌های تزئینی و لامپ های هالوژنی هستن.

لامپ‌های مقاوم در برابر LED و HID دارای پایه مغناطیسی (E39 یا E40) یا پایه (EX39) هستند.

پایه های دو پین معمولاً در لامپ های کوچک مانند MR8 ، MR11 و MR16 لامپ ها استفاده دارن.

این لامپ‌ها دو پین دارن که با سوکت مورد نظر تماس دارند. دو مورد از رایج ترین پایه های دو پین، GU5.3 و GU10 هستن. پایه GU5.3 به سادگی وصل می شه و از پریز خارج می شه.

پایه GU10 با وارد کردن داخل سوکت وصل می شه و پیچ میشه تا در جای خودش قرار بگیره و هنگامی که لامپ میسوزه و نیاز به تغییر داره ، اون رو به طور مستقیم و برعکس پیچانده و مجدداً به بیرون بکشید و عوضش کنید.

لامپ‌های LED ، چندین نوع پایه مختلف دارن که شامل یک سنجاقک متوسط G13 برای لامپ های T8 ، مینیاتور G5 برای لامپ های T5 ، و پایه های Fa8 یا R17d برای لامپ های 8 فوت T8 هستن.

لامپ‌های PL معمولاً از تنظیمات پایه 2 پین و 4 پین برخوردار هستن که در سوکت‌های مربع شکل قرار می گیرند.

در عکس زیر میتونید به صورت کامل انواع سرپیچ و لامپ مربوط رو مشاهده کنید :

ما در فروشگاه شهرنور انواع پنل و لامپ و چراغ و دیگر تجهیزات روشنایی (برند نمانور آسیا) را با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کنیم، همچنین شما میتوانید با دنبال کردن ما در اینستاگرام از تخفیفات باخبر شوید.