ریموت کنترل 4کاناله

ریموت کنترل 4کاناله

ریموت کنترل 4کاناله

کاربرد ریموت کنترل روشنایی و نحوه نصب آن

امروزه پیشرفت علم سبب شده کیفیت زندگی بشر روز به روز افزایش پیدا کند. طراحی و تولید ریموت کنترل روشنایی که در دهه های اخیر به بازار عرضه شده اند را مدیون پیشرفت تکنولوژی در زمینه علوم مرتبط با برق الکترونیک و مخابرات هستیم.

طرز کار ریموت کنترل لامپ و روشنایی

تکنولوژی بکار گرفته شده در ریموت کنترل روشنایی همانند سایر ریموت کنترل ها که برای کنترل تلویزیون ها… دستگاه های ویدیوی خانگی، درب خودروها، درب گاراژها و سایرانواع ریموت ها به کارگرفته می شود، برمبنای ارسال و دریافت امواج دارای فرکانس و دامنه خاص، می باشد. قاب ریموت ها دارای یک دستگاه فرستنده و یک دستگاه گیرنده می باشند که فرستنده آن است که با ارسال امواج دارای فرکانس مشخص به ریسیور، عملکرد ریسیور را کنترل کند. برخی از فرستنده های این ریموت ها تنها دارای یک کانال ارسال موج هستند و در این صورت تنها قادر به کنترل یک دستگاه یا یک مدار می باشند.  این ماژول ها اغلب به همراه قابلیت های نرم افزاری نیز هستند که بر روی گوشی نصب می شوند امکانات متعددی را برای افراد فراهم کرده اند. همچنین علاوه بر حالت دستی، بر اساس سناریوهای از پیش تعیین شده حالت های مختلف روشنایی را متناسب با شرایط محیط فراهم می آورد. کنترلرهای تک رنگ و رنگی بصورت دیمر و پیکسل و پوینت قابل ارائه می باشد.

نصب ریموت کنترل برای قطع و نصب برق

یکی از رویاهای بشر در طی سال ها همواره امکان کنترل ابزارها و دستگاه ها از راه دور بوده است… و برای چنین هدفی تلاش های زیادی صورت گرفته است و سرانجام نتایج آن روی کار آمدن ریموت های متنوعی برای کنترل بسیاری از تجهیزات بوده است. از جمله کاربرد ریموت  ها می توان به دستگاه های صوتی تصویری، کولرهای گازی و اسپیلت ها، درب پارگینگ ها، ریموت درب خودروها و همچنین ریموت کنترل قطع و وصل برق اشاره کرد.  این نوع از ریموت ها که برای در مدار قرار دادن یک وسیله برقی یا خارج کردن آن از مدار استفاده می گردند، عملکرد بسیار ساده ای دارند.

کلید ریموت کنترل روشنایی از راه دور

تمامی ریموت کنترل ها از یک فرستنده برای ارسال امواج و یک گیرنده برای دریافت امواج تشکیل شده اند. دستگاه گیرنده در این نوع ریموت ها با قرار دادن یک دیود در مسیر برق و تغییر دادن ولتاژ دو سر آن در صورت دریافت سیگنال مورد نظر، موجب قطع شدن و یا وصل شدن مدار می شود. می توان به جرات گفت که ریموت کنترل قطع و وصل برق یکی از ساده ترین ریموت کنترل های موجود در بازار می باشد به این دلیل که بر خلاف ریموت های تلویزیون ها، ویدیوها و درب خودرو ها که قابلیت های متعددی دارند. ریموت ها تنها یک کار انجام می دهند آن هم خارج کردن و وارد کردن دستگاه به مدار الکتریکی به منظور قطع و وصل جریان برق به داخل دستگاه می باشد از این رو نیازی به تراشه مشخصی برای ثبت برنامه های متعدد نمی باشد.

ریموت کنترل لامپ و روشنایی از راه دور چهار کانال

این ریموت ها در کاربردهای بسیاری می تواند مورد استفاده قرار گیرند. معمولا زمانی که نام این ریموت ها به میان می آید، اکثر افراد یاد ریموت های قطع و وصل لوستر ها و یا لامپ ها می افتند. اما ریموت قطع و وصل برق می توانند… برای تمامی دستگاه ها و تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی که شروع کار آنها با وصل شدن برق انجام می گیرد مورد استفاده قرار گیرند. برخی از این ریموت ها چندکاره هستند و در آن ها امکان تنظیم فرکانس وجود دارد. تنظیم فرکانس به معنای تنظیم فرکانس موج ارسالی از فرستنده می باشد. کاربر می تواند با استفاده از این نوع ریموت های چند کاره، تنظیم کند که فرستنده ریموت قطع و وصل برق چه طول موجی را ارسال کند و در این صورت می تواند گیرنده های حساس به فرکانس های متعددی را بر روی دستگاه های مختلفی سوار کند برای مثال ریموت ماجیکار.

ما در فروشگاه شهرنور انواع پنل و لامپ و چراغ و دیگر تجهیزات روشنایی (برند نمانور آسیا) را با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کنیم، همچنین شما میتوانید با دنبال کردن ما در اینستاگرام از تخفیفات باخبر شوید.