نحوه بریدن ریسه ال ای دی

نحوه بریدن ریسه ال ای دی

نحوه بریدن ریسه ال ای دی

بریدن ریسه

استفاده از انواع ریسه‌های ال ای دی بسیار رواج پیدا کرده است. این ریسه‌ها امروزه کاربردهای بسیار مختلفی به دست آورده‌اند. در هنگام نصب و راه اندازی ریسه ال ای دی نیازمند به تجهیزات و اقدامات مختلفی خواهید بود. . نحوه بریدن ریسه ال ای دی یکی از کارهایی است که در نصب ریسه با آن مواجه خواهید شد. شما می‌توانید با برش زدن این ریسه‌ها آن‌ها را به اندازه‌هایی که نیاز دارید در آورید؛ اما این کار نیازمند به دقت بالایی می‌باشد.

نکات مهم در هنگام برش ریسه ال ای دی

نحوه و چگونگی بریدن این ریسه‌ها امری بسیار مهم می‌باشد. هنگامی که شما قصد این عمل را دارید به هیچ عنوان آسیبی به ریسه وارد نکنید. لایه‌ای که برای محافظت از ریسه به وجود آمده است بسیار حساس بوده و نیازمند به وسایل و ابزارهای مخصوص خود است. در این مراحل بهتر است از قیچی‌های مخصوص استفاده کنید تا برش بهتری داشته باشید. ریسه‌ها امروزه در انواع مختلفی تولید می‌شوند که قطرهای مختلفی نیز دارند در نتیجه شما در این راه نیازمند به ابزارهای قوی هستید. در صورتی که شما قیچی مخصوص ندارید می‌توانید از راه‌های دیگری نیز استفاده کنید. شما می‌توانید به جای استفاده از قیچی به سراغ کاتر بروید.

آموزش بریدن ریسه ال ای دی

مرحله 1

در مرحله اول شما باید طول ریسه خود را در نظر داشته باشید و آن را اندازه گیری کنید. ریسه‌ها به صورت یک نوار بلند تولید و عرضه شده‌اند. شما به راحتی می‌توانید ریسه‌های ال ای دی را در اندازه‌هایی که نیاز دارید قطع کنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که باید در نقطه‌های خاصی بریده شود تا به ریسه آسیبی وارد نشود. برخی از ریسه‌ها هستند که این قابلیت را به افراد می‌دهد تا آن‌ها را زیر 1 متر برش داد. به عنوان مثال برش‌های 30 سانتی و حتی ریسه نواری‌های لوپ لایت نیز قابلیت برش را به ازای هر یک ال ای دی و یا هر سه ال ای دی دارند.

مرحله 2

در این مرحله باید به دنبال خط برش بر روی نقاط مسی چیپ‌های ال ای دی باشید. باید به دنبال یک جفت نقطه مسی باشید. نقطه‌های مسی در حقیقت همان محل اتصال هر چراغ به چراغ دیگر است. شما در ریسه باید یک خط برق نقطه‌ای را مشاهده کنید که در بین نقاط مسی قرار گرفته‌اند. باید نزدیک‌ترین خط به طولی که در نظر دارید را انتخاب کنید. این خط‌ها تنها محل‌هایی هستند که بدون نگرانی می‌توانید برش را انجام دهید. برای جلوگیری از بروز آسیب به ال ای دی‌ها برش را با دقت بالایی انجام دهید.

مرحله 3

پوشش پلاستیکی که در انتهای نوار ال ای دی قرار دارد را خراش دهید. در این مرحله باید از یک چاقوی تیز و با جعبه برش استفاده کنید. دقیقاً در بالای نقطه مسی انتهای ال ای دی به پلاستیک را برش دهید. باید پلاستیک را در حدی بلند کنید که نقاط مسی مشخص شوند. بعد از آن تیغه را در امتداد آن بتراشید تا در صورتی که زباله پلاستیک وجود داشته باشد پاک شود. فلز در بالای پایانه‌های مسی باید لحیم شوند. باید یک هویه لحیم را گرم کنید، سیم لحیم فلزی را بر روی ال ای دی نگه دارید. لحیم باید به صورت مستقیم بر روی نقاط مسی ذوب شود.

مرحله 4

یک سوراخ کوچک را در انتهای کلاهک پلاستیک ریسه ال ای دی باید ایجاد کنید. در این مرحله شما نیازمند به درپوش پلاستیکی خواهید بود که باید از یک فروشگاه لوازم خانگی آن را خریداری کنید. در این مرحله نیز شما باید از چاقو و یا جعبه برش برای سوراخ کردن انتهای بسته کلاهک استفاده کنید. پلاستیک باید به قدری خراش داده شود که دهانه به اندازه کافی پهن باشد تا سیم آن عبور کند. سیم باید به طول برش داده شود و بعد از آن نیز از طریق کلاهک بکشید. شما نیازمند به سیم سیاه و قرمز خواهید بود تا با استفاده از آن‌ها پایانه‌های ال ای دی را تراز کنید. بهتر است طول سیم مورد نیاز را برای اتصال ال ای دی‌ها به منبع برق را اندازه گیری کنید. بهتر است در این راه کمی طول اضافه در نظر داشته باشید. به عنوان مثال حدود 2.1 اینچ و یا 1.3 سانتی متر در انتهای هر سیم به جای بگذارید. سیم‌ها را باید از سوراخی که قبلاً در کلاهک ایجاد کرده‌اید عبور دهید. به این نکته توجه کنید از سوراخ کوچک‌تر و نه بزرگ‌تر. سیم‌ها را با استفاده از سیم کش‌ها جدا کنید. باید 1.3 سانتی متر از پوشش انتهای سیم را جدا کنید تا بتوانید سیم کش‌ها را تا انتهای سیم ببندید. دسته‌ها را به سمت پایین فشار داده تا پوشش سیم بریده شود.

مرحله 5

انتهای هر سیم را با استفاده از لحیم بچرخانید و آن را پوشش دهید. بهتر است هر بار بر روی یک سیم کار کنید. انتهای سیم را بچرخانید تا تمام رشته‌ای فرسوده با هم پیچیده شوند. باید در این مرحله نیز لحیم خود را گرم کنید. لحیم کاری باید بر روی سیم انجام شود. این کار بر روی هر سیم انجام می‌شود. سیم‌ها باید بر روی ال ای دی‌ها لحیم شوند. لازم به ذکر است قطبیت را باید تطبیق دهید، سیم سایه باید به ال ای دی‌ها و سیم قرمز نیز باید با + هم تراز شده باشد. هویه را با استفاده از لحیم بر روی ال ای دی بزنید تا ذوب شود و سپس سیم را به وصل کنید. سیم‌ها را در جای خود نگه دارید تا زمانی که مطمئن شده‌اید که لحیم شما جامد شده است. بعد از خنک شدن لحیم یک بار سیم را بکشید تا مطمئن شوید که درست و محکم سر جای خود لحیم شده‌اند.

مرحله 6

سیم‌ها در این مرحله باید به منبع برق متصل شوند. ممکن است قبل از آن که سالم بودن ال ای دی را به این شکل آزمایش کنید نیازمند به چرخاندن انتهای سیم‌ها باشید و آن‌ها را با لوله کوچک و یا درپوش انتهایی مورد پوشش قرار دهید. علاوه بر این موضوع شما می‌توانید در این مرحله نیز دوباره سیم‌ها را به ال ای دی لحیم کنید. درپوش انتهایی سیلیکونی را بر روی ال ای دی‌ها قرار دهید. در ادامه شما نیازمند به یک کلاه پلاستیکی دیگر خواهید بود. کلاه پلاستیکی را تا نیمه با استفاده از چسب سیلیکونی پر کنید. بعد از آن درپوش باید بر روی انتهای آزاد نوار ال ای دی فشار داده شود. حال باید چراغ‌ها را تست کنید. سوئیچ منبع را بچرخانید. تمامی چراغ‌ها باید فعال باشند. در صورتی که این کار را نکرد احتمال دارد که سیم‌ها به درستی قرار نگرفته‌اند. بررسی کنید که سیم‌های رنگی با ترمینال‌های صحیح تطابق پیدا کرده‌اند.

ما در فروشگاه شهرنور انواع پنل و لامپ و چراغ و دیگر تجهیزات روشنایی (برند نمانور آسیا) را با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کنیم، همچنین شما میتوانید با دنبال کردن ما در اینستاگرام از تخفیفات باخبر شوید.