نورپردازی اتاق خواب کودک

نورپردازی اتاق خواب کودک

نورپردازی اتاق خواب کودک

نورپردازی اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک در رشد و آرامش کودک تاثیر بسیاری دارد. فضا و نورپردازی اتاق خواب کودک بر خلق و خو، حالات، رفتار، خواب و سلامت کودک اثر مستقیم دارد.

نورپردازی اتاق هم بخشی از دکوراسیون است که علاوه بر تاثیر در زیبایی اتاق، سبب ایجاد حس امنیت در کودک هم می شود.

نورپردازی اتاق خواب باید با دیگر مکان ها مانند پذیرایی، آشپزخانه و… تفاوت داشته باشد زیرا این موضوع برای اتاق خواب کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نورپردازی اتاق خواب کودک باید منطبق با اصول نورپردازی و با دانش و آگاهی کامل انجام شود.

اصول نورپردازی حرفه ای اتاق خواب

نورپردازی نقش مهمی در سطح انرژی کودک و روحیه ی آن دارد، علاوه بر توجه به وسایل و رنگ بندی آن‌ها ایجاد فضایی شاد و پر انرژی و در عین حال کودکانه از جمله مهم‌ترین چیز هایی است که در نورپردازی باید به آن توجه کرد.

برخی از اصولی که باید در نورپردازی به آن ها توجه شود عبارتند از :

از چندین منبع نوری استفاده شود

برای ایجاد راحتی و نور کافی را در اتاق خواب کودک بهتر است از چندین منبع نوری برای نورپردازی اتاق خواب کودک استفاده کنید.

 هر بخش از اتاق، نور متفاوتی نیاز دارد و تنها با یک منبع نوری نمی توان روشنایی لازم را فراهم کرد. برای میز مطالعه به نور بیشتری نسبت به تخت خواب نیاز است.

به همین دلیل استفاده از چندین منبع نوری بهتر است. چراغ مطالعه ای برای میز تحریر کودک قرار دهید و برای تخت خواب از چراغ خواب های دیواری طرح دار کودکانه می توانید استفاده کنید.

با نورپردازی درست احساس امنیت را به وجود بیاورید

در نورپردازی اتاق خواب توجه داشته باشید که اتاق خواب در شب نه زیاد تاریک و نه زیاد روشن باشد به این دلیل که کودکان از تاریکی ترس دارند و همین موضوع باعث بدخوابی های شبانه آن‌ها می شود.

با نورپردازی اصولی می توانید نور مناسب را فراهم سازید تا کودک در آرامش استراحت کند.

اگر تنها از منبع نور اصلی در اتاق خواب استفاده می کنید لوستر های دیمر دار یکی از بهترین انتخاب ها هستند چون میزان نور آن ها قابل کنترل است و در شب می توان از حالت نور کم آن استفاده کرد.

چراغ های مناسب برای نورپردازی اتاق خواب کودک انتخاب کنید

با انتخاب چراغ های مناسب می توانید نورپردازی اصولی انجام دهید.  چراغ های مختلفی برای نورپردازی اتاق خواب کودک وجود دارند که بر اساس سلیقه خود و کودکتان می توانید آن ها را خریداری کنید.

بهتر است از چراغ هایی که آویز دارند و یا فاصله آن‌ها از زمین کم است استفاده نشود.

آباژورها هم برای اتاق خواب کودک مناسب نیستند چون بچه ها به راحتی به آن دسترسی دارند  و ایجاد خطر می کنند در انتخاب چراغ مناسب برای نورپردازی اتاق خواب به پخش نور و قابلیت تنظیم بودن نور نیز دقت شود.

نقش چراغ مطالعه در نورپردازی اتاق خواب را دست کم نگیرید

داشتن منبع نور برای مطالع هم یکی از موارد مهم و دارای اهمیت است. میزان نور باید به طوری باشد که نور کافی را فراهم کند و سبب خستگی  چشم کودک نشود.

معمولا منبع نور اصلی برای مطالعه مناسب و کافی نیست به همین دلیل برای میز تحریر کودک حتماً از چراغ مطالعه استفاده کنید.

چراغ مطالعه با طرح های کودکانه انواع مختلفی دارند که می توانید برای کودک تهیه کنید.

از نور طبیعی نیز برای نورپردازی اتاق خواب کودک استفاده کنید

استفاده از نور خورشید برای روحیه و سلامت کودکان اثرات مطلوبی در پی دارد.

برای پنجره اتاق خواب کودکان از پرده مناسب استفاده کنید تا در اتاق کودک نور مناسبی را دریافت کنید، با این کار در هزینه برق هم صرفه جویی می شود.

پرده های دولایه در این امر کارایی خوبی دارند چون می توان با آن‌ها نور لازم را فراهم کرد.

انتخاب بهترین رنگ لامپ برای اتاق خواب

رنگ و نور چراغ ها را با توجه به دکوراسیون و معماری اتاق و از رنگ های مکمل انتخاب کنید. به طور معمول رنگ های سفید و زرد به صورت جداگانه و یا ترکیبی به کار می روند.

اگر از نورهای رنگی استفاده می کنید به رنگی که انتخاب می کنید دقت کنید تا تأثیرات منفی روی روال خواب کودک نداشته باشد.

رنگ های ملایم و آرامش بخش می توانند بهترین انتخاب باشند. استفاده از نور آبی نیز هنگام خواب آرام بخش است، پس بد نیست چراغ خواب اتاق کودک نور آبی داشته باشد.

ما در فروشگاه شهرنور انواع پنل و لامپ و چراغ و دیگر تجهیزات روشنایی (برند نمانور آسیا) را با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کنیم، همچنین شما میتوانید با دنبال کردن ما در اینستاگرام از تخفیفات باخبر شوید.