نورپردازی صحیح نماها

نورپردازی صحیح نماها

نورپردازی صحیح نماها

نکات کلیدی در نورپردازی صحیح نماها

در محیط های شهری ، نور باعث ارتقای زندگی عمومی در شب می‌شود. مؤسسات فرهنگی، مغازه ها و مشاغل از زندگی شبانه پر جنب و جوش بهره می‌برند. نورپردازی چشمگیر نمای ساختمان ها را در فضای شهری نمایان می‌کند و جهت گیری را امکان پذیر می‌کند. نورپردازی یکنواخت نماها به تأکید بر نشانه ها کمک می‌کند و به آنها حضوری آرام در فضای شهری می‌بخشد. از سوی دیگر، لهجه‌های نور، سطوح بزرگ را ساختار می‌دهند و جزئیات معماری مانند ستون‌ها و قرنیزها را برجسته می‌کنند.  دیوار شویی سبک با نماها برای برجسته کردن بافت های ظریف چوب و سنگ طبیعی برای ایجاد نقش برجسته های برجسته ایده آل است.  برای جلوگیری از آلودگی نوری، کنترل خوب تابش نور و فتومتریک دقیق فاکتورهای مهمی در هنگام انتخاب چراغ‌ها هستند.  ما به شما نکاتی را در مورد چگونگی نورپردازی خیره کننده نماها با نیازهای مردم و محیط ارائه می‌دهیم.

نورپردازی صحیح نماها : آنچه باید بدانید!

از تاکید تا نورافکن: توزیع نور مناسب را پیدا کنید ورنانور لامپ هایی را برای کاربردهای فضای باز با حداکثر توزیع نورهای مختلف ارائه می‌دهد. دامنه انتخاب چراغ ها از توزیع نورهای بسیار باریک تا گسترده موجود است. به این ترتیب طیف گسترده ای از مفاهیم نورپردازی را می‌توان پیاده سازی کرد: از برجسته سازی دقیق جزئیات کوچک در یک نما با توزیع نور باریک مانند نقطه باریک (تقریباً ۸ درجه)، نقطه (تقریباً ۱۰ درجه تا ۲۰ درجه) و سیل. (تقریباً ۳۰ درجه) تا نورپردازی یکنواخت ساختمانهای بزرگ با توزیع نور مانند سیل گسترده (تقریباً ۵۰ درجه)، سیلاب گسترده (تقریباً ۹۰ درجه) و وال واشر (شستشوی یکنواخت دیوار). توزیع نور بیضی مانند سیل بیضی (تقریباً ۲۰ درجه در ۶۰ درجه) نیز موجود است و امکان برجسته سازی عناصر و آرم های خطی نما را فراهم می‌کند.


روشن کردن یکنواخت کل نما

دیوارشویی نماها را به صورت یکنواخت روشن می‌کند و بر ابعاد کلی معماری تأکید می‌کند. یک مزیت عمده در طراحی فضاهای شهری این است که سطح عمودی، حتی با روشنایی کم، تأثیر زیادی از روشنایی ایجاد می‌کند. برای شستشوی کارآمد دیوار با فاصله زیاد بین چراغ‌ها، ورنانور از چراغ‌های تخصصی با توزیع نور والواشر در بسیاری از محصولات خود استفاده می‌کند.


مدل سازی سازه نما با نور چراغ

روش دیگر برای شستشوی دیوارها استفاده از نور چراغ است. با این روش، جزئیات روی نماها با سایه‌های قوی برجسته و برجسته می‌شوند.

نور چراغ مخصوصاً در نماهای تاریخی با سطوح و نقش برجسته‌های جالب مؤثر است. چراغ‌های نما و چراغ‌های فرورفته در زمین برای این منظور ایده آل هستند.


استفاده صحیح از رنگ‌های روشن و تضادها

رنگ‌های روشن مختلف، ماهیت ظریف نما را افزایش می‌دهد.. رنگ‌های روشن گرم مانند ۳۰۰۰K برای مواد با رنگ گرم مانند چوب مناسب هستند، در حالی که رنگ‌های روشن سردتر مانند ۴۰۰۰K برای سطوح سردتر مانند بتن اکسپوز مناسب تر هستند. لامپ‌های RGBW برای مفاهیم نورپردازی صحنه نگاری در نماها ایده آل هستند. سطوح مختلف روشنایی نیز تمایز نما را افزایش می‌دهد. برای اینکه لهجه‌ها قابل مشاهده باشند، نسبت روشنایی به نور عمومی ۱:۵ تا ۱:۱۰ را توصیه می‌کنیم.


به مدیریت صحیح نور توجه کنید

به خصوص در کاربردهای فضای باز، راه حل‌های روشنایی پایدار برای کاربردهای زیست محیطی مثال زدنی برای هماهنگ کردن نیازهای مردم، حیوانات و گیاهان در شب ضروری است. ابزارهای نورپردازی ورنانور به لطف اپتیک با دقت بالا و کنترل تابش خیره کننده عالی ، کمک قابل توجهی به این امر می‌کنند. آنها نور را دقیقاً به جایی که به آن نیاز دارید هدایت می‌کنند – بدون ریختن نور. برای جلوگیری کامل از آلودگی نوری، توصیه می کنیم حتماً چراغ ها را به درستی تنظیم کنید تا نوری به آسمان شب نتابد. روشنایی مناسب نیز به محافظت از محیط زیست کمک می کند. به همین دلیل است که لامپ‌های ما برای کاربردهای خارج از منزل قابل تنظیم هستند.


زمین، ساختمان یا دکل – از کجا می خواهید نورپردازی کنید؟

محل نصب لامپ یکی از عوامل تعیین کننده اثر روشنایی است. ورنانور انواع مختلفی از لامپ‌ها را ارائه می دهد که نماها را از پایین، بالا، نزدیک یا دور روشن می کند. برای روشن کردن نماها از روی زمین، لامپ‌های فرورفته در زمین راه حل بسیار زیبایی هستند – خود چراغ‌ها تقریباً نامرئی می مانند در حالی که فقط تأثیر نور خود مشاهده می شود. لامپ‌های فرورفته در زمین در شش توزیع مختلف نور موجود هستند. از سوی دیگر، چراغ‌های نما به عنوان یک عنصر طراحی محتاطانه بر روی ساختمان عمل می کنند و شکلی جادویی از نور چرا را ایجاد می کنند. پروژکتورها، نورافکن‌ها و وال واشرها با حداکثر هفت توزیع نور امکان نصب را در تقریباً در هر مکانی می دهند: روی زمین، روی نما، روی ستون ها و روی دکل‌های بلند. لوازم جانبی منطبق گزینه‌های نصب متعددی را امکان پذیر می کند.

ما در فروشگاه شهرنور انواع پنل و لامپ و چراغ و دیگر تجهیزات روشنایی (برند نمانور آسیا) را با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کنیم، همچنین شما میتوانید با دنبال کردن ما در اینستاگرام از تخفیفات باخبر شوید.