کاربرد چراغ های دکوراتیو و اصول استفاده آن ها در نورپردازی

کاربرد چراغ های دکوراتیو و اصول استفاده آن ها در نورپردازی

کاربرد چراغ های دکوراتیو و اصول استفاده آن ها در نورپردازی

چراغ دکوراتیو

نورپردازی و دکوراسیون از جمله موارد مهم در هر مکانی می باشد. چراغ های دکوراتیو از مواردی هستند که در طراحی نورپردازی های تزئینی داخلی و محیط های مختلف نقش بسیاری مهمی دارند. هدف از استفاده این چراغ ها ایجاد فضایی زیبا و جذابیت چشمی است. کاربرد چراغ های دکوراتیو معمولا در محیط های مختلفی نظیر لابی هتل ها، سالن های نمایش، گالری ها، موزه ها، فروشگاه ها، ساختمان های اداری و منازل می باشد.

معرفی چراغ های دکوراتیو

چراغ های دکوراتیو از جمله چراغ هایی هستند که در جلوه بخشیدن و تامین روشنایی محیط تاثیر مورد قبول و بسزایی را از خود برجای می گذارند. البته این مدل چراغ های تزئینی به عنوان نوعی از چراغ های نسل جدید و تازه، گزینه مناسبی برای دو چندان و متمایز ساختن یک محیط به حساب می آیند. همچنین این چراغ ها متناسب با محیط مورد استفاده و نحوه کاربرد در مدل های متفاوت تولید و مورد عرضه می گردند. نکته دیگر اینکه عناصر روشنایی مانند این مدل از چراغ ها، به علت دارا بودن ظاهر زیبا و نورپردازی مناسب، تغییر و تحول قابل توجهی در محیط دکوراسیون ایجاد می کنند. چراغ های دکوراتیو برای منعکس ساختن اجزای مختلف چیدمان و نمایش رنگین کمانی از رنگ ها، کمک شایانی به شما می کنند.

مزایا و ویژگی های چراغ های دکوراتیو

  • همانند لامپ های ال ای دی انرژی بسیار پایینی مصرف می کنند و در نتیجه سبب کاهش هزینه های برق مصرفی می شود.
  • بازده نوری آن ها هشت برابر لامپ های معمولی هالوژنی می باشد.
  • هیچ گونه گرما تولید نمی کنند، در واقع حدود ۹۰ درصد از انرژی مصرفی آن ها به نور تبدیل شده و هنگام لمس، دست افراد را نمی سوزانند.
  • دارای اندازه ی نسبتا کوچک می باشند و می توان از آن ها به صورت سقفی، دیواری و … استفاده کرد.
  • دارای عمر بسیار بالایی هستند.
  • پرتاب نور مناسبی دارند.
  • دارای ظاهر شیک و زیبایی هستند و برای دکوراسیون فضاهای مدرن و شیک و مجلل بسیار پرکاربرد می باشند.
  • بسیار با دوام اند و در برابر شکستگی مقاومت بالایی دارند.
  • رنگ های مختلفی را دارا هستند و در طیف رنگ های مختلف می توان از آن ها استفاده کرد.
  • دوست دار طبیعت هستند و در تولید آن ها از هیچ مورد مواد سمی استفاده نشده است.
  • دارای قیمت نسبتا پایین و مقرون به صرفه برایتان می باشند.

سبک چراغ های دکوراتیو در فضاهای مختلف

بایدبه این نکته توجه کنیم که هر اندازه از چراغ دکوراتیو برای همه ی فضا ها مناسب نیستتند. در نظر داشته باشید که چه چراغی برای فضای شما مناسب تر می باشد. برای مثال  وسایل سقفی مثل لوسترها و آویزهای، در فضا های باز دارای عملکرد بهتری هستند. در حالی که چراغهای دیواری و دیوارکوب ها برای اتاق ها و فضاهای کوچکتر مناسب ترند. زیرا خطای دید به وجود می آورند و فضا را بزرگتر نشان می دهند. چراغ های دکوراتیو در انواع مدل ها و شکل ها وجود دارند. تا بتوانید بر اساس دکوراسیون مورد نظر و دلخواهتان آن ها را انتخاب کنید. در نظر بگیرید اتاق نشیمن شما مقدار زیادی نور طبیعی دریافت می کند و یک منبع نور مصنوعی نیز دارید. شما می توانید در شب و روز ، خوب ببینید، اما یک لوستر یا چراغ دکوراتیو جذاب سبک جدیدی را به فضای شما اضافه می کند. در اینجا در مورد اولویت بندی سبک و عملکرد چراغ روشنایی صحبت می کنیم و وقتی که صحبت از چراغ دکوراتیو است، ارزشش را دارد. نورپردازی مهمترین عنصر طراحی داخلی است، بنابراین اتاق خود را تاریک و بدون نور در نظر نگیرید. فضای اتاق خود را روشن کنید. سبک نورپردازی دکوراتیو به شما و مهمانانتان حس تحسین برانگیزی می دهد و خانه را درخشان می کند.

ما در فروشگاه شهرنور انواع پنل و لامپ و چراغ و دیگر تجهیزات روشنایی (برند نمانور آسیا) را با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کنیم، همچنین شما میتوانید با دنبال کردن ما در اینستاگرام از تخفیفات باخبر شوید.